Sprzedaż i Marketing
Oczekujesz większej i bardziej stabilnej sprzedaży opartej na wartościowych Klientach.
Planujesz zainwestować w mierzalne działania marketingowe i sprzedażowe, jednocześnie wspierając zespół i poprawiając relacje z agencjami.
- Oczekujesz większej i stabilniejszej sprzedaży. Chciałbyś świeżego spojrzenia na swój biznes i sprzedaż. Ja wiem, że trudno widzieć nowe rozwiązania i świeżą perspektywę będąc zaangażowanym w bieżące działania marketingowe i sprzedażowe. Przyjrzymy się Twoim danym transakcyjnym i danym o klientach. Wniesiemy nowe spojrzenie na dotychczasowe działania marketingowe i sprzedażowe. Z ich efektywności wyciągniemy wnioski na przyszłość. Dostarczymy ciekawych inspiracji z rynku. Wniesiemy wiedzę o tym jak myślą, czego potrzebują i jak podejmują decyzje ludzie (Twoi klienci, kontrahenci, partnerzy, inwestorzy). Wypracujemy oraz uporządkujemy strategiczne i taktyczne działania. Zaangażujemy zespół, wesprzemy jego motywację i umiejętności. Uwolnimy energię w zespole do wdrażania tych działań i będziemy w Was wspierać tak długo jak będziecie chcieli.
- Chcesz przenieść marketing na wyższy poziom. Nie znasz się na tym, a zespół, Twoim zdaniem, nie realizuje nic nowego i „świeżego”. Ja wiem, że aby zacząć i budować markę i efektywniej zarządzać budżetem marketingowym i wdrożyć narzędzia informatyczne. Pokażemy czego nie widzisz, powiemy szczerze co powinieneś, a nie co chcesz usłyszeć. Przeprowadzimy Ciebie i zespół przez proces zmiany.
- Chcesz wdrożyć marketing automation. Myślisz, że to wpięcie wtyczki do Waszego systemu i wszystko zadziała. My wiemy, ze najprawdopodobniej masz dane transakcyjne i dane o klientach w różnych źródłach i systemach. Że arketing automation wymaga nie tylko wpięcia do systemu, ale przede wszystkim przeszkolenia zespołu do korzystania z systemu i przede wszystkim umiejętności wyciągania danych i wyciągania wniosków z danych. Zintegrujemy Twoje dane w jednej hurtownii danych /CMS. Przeanalizujemy je i wyciągniemy wnioski na przyszłość. Wypracujemy z zespołem scenariusze działań dla Waszego klienta, zwiększające sprzedaż i marże. Przeszkolimy zespół. Wesprzemy w procesie nauki i implementacji.
- Prowadzisz dział marketingu lub promocji i chcesz efektywniej ustawić współpracę z agencjami i podwykonawcami. Wesprzemy w ustaleniu wzorów brief’u, zasad współpracy, zakresu odpowiedzialności i systemu raportowania, żebyście spotykali się rzadziej, działali jednocześnie efektywniej.
- Umiejętności pozyskiwania klientów są w Twoim biznesie kluczowe. Wiesz, że Twoja usługa przynosi rezultaty Klientom, ale czas pozyskania idealnego klienta jest dłuższy niż zakładałeś/łaś. Męczy Cię publikowanie w mediach społecznościowych, budowanie strony www i kolejne spotkania networkingowe, bo nie przekładają się na realne przychody. Zdobędziesz umiejętności i odwagę do pozyskiwania i utrzymywania klienta jakiego chcesz i rozmawiania z nim o pieniądzach.
- Chciałbyś, żeby dział marketingu skutecznie komunikował się z działem sprzedaży lub operacji. Masz świetny szefów działów, ale i tak się nie dogadują. Chcesz, żeby wspólne działania przekładały się na lepszy wynik firmy. Zdefiniujemy bariery w celach, priorytetach, motywatorach. Zdiagnozujemy luki komunikacyjne i kompetencyjne. Wypracujemy z zespołami wspólne zasady współpracy i komunikacji.
- Świetnie się sprzedawało i nagle przestało. My wiemy, że nowe czasy wymagają świeżego spojrzenia na potrzeby i wyzwania Klientów, na postawienie ich w centrum uwagi Waszych działań. Przeanalizujemy Wasze dane o klientach i dotychczasowe działania. Zweryfikujemy obecne produkty, dostosowując je do najświeższych potrzeb klientów. Oprzemy wszystkie działania na naszym doświadczeniu i szczegółowej analizie rynku i klientów. Zarekomendujemy zmiany i wspólnie przetestujemy ich potencjał – badaniami i realnymi testami.
Modele współpracy:
Projekt konsultingowy – część Klientów chce, żebyśmy przejęli prowadzenie projektu, włączając w to zaangażowanie zespołu, wspólne wypracowanie rozwiązanie i wdrożenie w życie, tak długo jak Klient tego oczekuje.
Warsztat strategiczny – w przypadku mniejszych organizacji, gdy Klient sam zna najlepiej swój produkt, a wiedza o klientach ukryta jest w danych i zespole czasami wystarcza 1 lub 2 wspólne warsztaty wypracowujące strategię działania. Poprowadzimy warsztaty, zbriefujemy Was, a sami wniesiemy wiedzę i inspiracje z rynku.
Coaching, Mentoring lub Sparring Partnership – potrzebujesz na tym etapie omówić powyższe na spotkaniach indywidualnych, przedyskutować 1:1 swoje pomysły, cele, obawy, wyzwania czy problemy. Zdefiniujemy Twój cel i proces wspólnej pracy, określony w czasie, będziemy omawiać Twoje wyzwania, a ja będę dzielić się doświadczeniem swoim i moich Klientów, za ich zgodą (to jest proces mentoringowy), albo będziemy się spotykać bez określania w czasie konkretnego celu, żebyś mógł na bieżąco pojawiać się na spotkaniach z wyzwaniami i pytaniami, które będziemy omawiać, poszerzając Twoją perspektywę i szukając różnych rozwiązań (to jest sparing biznesowy).
Warsztaty cykliczne. Szkolenia.
Jeśli któreś z powyższych brzmi znajomo, to powinniśmy porozmawiać. Napisz do mnie olga@olgasobieraj.com