Sprzedaż i Marketing

Oczekujesz większej i bardziej stabilnej sprzedaży opartej na wartościowych Klientach.

Planujesz zainwestować w mierzalne działania marketingowe i sprzedażowe, jednocześnie wspierając zespół i poprawiając relacje z agencjami.

  • Oczekujesz większej i stabilniejszej sprzedaży. Chciałbyś świeżego spojrzenia na swój biznes i sprzedaż. Ja wiem, że trudno widzieć nowe rozwiązania i świeżą perspektywę będąc zaangażowanym w bieżące działania marketingowe i sprzedażowe.  Przyjrzymy się Twoim danym transakcyjnym i danym o klientach. Wniesiemy nowe spojrzenie na dotychczasowe działania marketingowe i sprzedażowe. Z ich efektywności wyciągniemy wnioski na przyszłość. Dostarczymy ciekawych inspiracji z rynku. Wniesiemy wiedzę o tym jak myślą, czego potrzebują i jak podejmują decyzje ludzie (Twoi klienci, kontrahenci, partnerzy, inwestorzy). Wypracujemy oraz uporządkujemy strategiczne i taktyczne działania. Zaangażujemy zespół, wesprzemy jego motywację i umiejętności. Uwolnimy energię w zespole do wdrażania tych działań i będziemy w Was wspierać tak długo jak będziecie chcieli. 
  • Chcesz przenieść marketing na wyższy poziom. Nie znasz się na tym, a zespół, Twoim zdaniem, nie realizuje nic nowego i „świeżego”. Ja wiem, że aby zacząć i budować markę i efektywniej zarządzać budżetem marketingowym i wdrożyć narzędzia informatyczne. Pokażemy czego nie widzisz, powiemy szczerze co powinieneś, a nie co chcesz usłyszeć. Przeprowadzimy Ciebie i zespół przez proces zmiany. 
  • Chcesz wdrożyć marketing automation. Myślisz, że to wpięcie wtyczki do Waszego systemu i wszystko zadziała. My wiemy, ze najprawdopodobniej masz dane transakcyjne i dane o klientach w różnych źródłach i systemach. Że arketing automation wymaga nie tylko wpięcia do systemu, ale przede wszystkim przeszkolenia zespołu do korzystania z systemu i przede wszystkim umiejętności wyciągania danych i wyciągania wniosków z danych. Zintegrujemy Twoje dane w jednej hurtownii danych /CMS. Przeanalizujemy je i wyciągniemy wnioski na przyszłość. Wypracujemy z zespołem scenariusze działań dla Waszego klienta, zwiększające sprzedaż i marże. Przeszkolimy zespół. Wesprzemy w procesie nauki i implementacji. 
  • Prowadzisz dział marketingu lub promocji i chcesz efektywniej ustawić współpracę z agencjami i podwykonawcami. Wesprzemy w ustaleniu wzorów brief’u, zasad współpracy, zakresu odpowiedzialności i systemu raportowania, żebyście spotykali się rzadziej, działali jednocześnie efektywniej. 
  • Umiejętności pozyskiwania klientów są w Twoim biznesie kluczowe. Wiesz, że Twoja usługa przynosi rezultaty Klientom, ale czas pozyskania idealnego klienta jest dłuższy niż zakładałeś/łaś. Męczy Cię publikowanie w mediach społecznościowych, budowanie strony www i kolejne spotkania networkingowe, bo nie przekładają się na realne przychody. Zdobędziesz umiejętności i odwagę do pozyskiwania i utrzymywania klienta jakiego chcesz i rozmawiania z nim o pieniądzach. 
  • Chciałbyś, żeby dział marketingu skutecznie komunikował się z działem sprzedaży lub operacji. Masz świetny szefów działów, ale i tak się nie dogadują. Chcesz, żeby wspólne działania przekładały się na lepszy wynik firmy. Zdefiniujemy bariery w celach, priorytetach, motywatorach. Zdiagnozujemy luki komunikacyjne i kompetencyjne. Wypracujemy z zespołami wspólne zasady współpracy i komunikacji. 
  • Świetnie się sprzedawało i nagle przestało. My wiemy, że nowe czasy wymagają świeżego spojrzenia na potrzeby i wyzwania Klientów, na postawienie ich w centrum uwagi Waszych działań. Przeanalizujemy Wasze dane o klientach i dotychczasowe działania. Zweryfikujemy obecne produkty, dostosowując je do najświeższych potrzeb klientów. Oprzemy wszystkie działania na naszym doświadczeniu i szczegółowej analizie rynku i klientów. Zarekomendujemy zmiany i wspólnie przetestujemy ich potencjał – badaniami i realnymi testami.

Modele współpracy: 

Projekt konsultingowy – część Klientów chce, żebyśmy przejęli prowadzenie projektu, włączając w to zaangażowanie zespołu, wspólne wypracowanie rozwiązanie i wdrożenie w życie, tak długo jak Klient tego oczekuje. 

Warsztat strategiczny – w przypadku mniejszych organizacji, gdy Klient sam zna najlepiej swój produkt, a wiedza o klientach ukryta jest w danych i zespole czasami wystarcza 1 lub 2 wspólne warsztaty wypracowujące strategię działania. Poprowadzimy warsztaty, zbriefujemy Was, a sami wniesiemy wiedzę i inspiracje z rynku. 

Coaching, Mentoring lub Sparring Partnership – potrzebujesz na tym etapie omówić powyższe na spotkaniach indywidualnych, przedyskutować 1:1 swoje pomysły, cele, obawy, wyzwania czy problemy. Zdefiniujemy Twój cel i proces wspólnej pracy, określony w czasie, będziemy omawiać Twoje wyzwania, a ja będę dzielić się doświadczeniem swoim i moich Klientów, za ich zgodą (to jest proces mentoringowy), albo będziemy się spotykać bez określania w czasie konkretnego celu, żebyś mógł na bieżąco pojawiać się na spotkaniach z wyzwaniami i pytaniami, które będziemy omawiać, poszerzając Twoją perspektywę i szukając różnych rozwiązań (to jest sparing biznesowy). 

Warsztaty cykliczne. Szkolenia. 

Jeśli któreś z powyższych brzmi znajomo, to powinniśmy porozmawiać. Napisz do mnie olga@olgasobieraj.com

Referencje

Co Klienci mówią o nas

Olga wraz z zespołem zrealizowała strategiczny projekt rynkowej segmentacji klientów i repozycjonowania marki Netia. Projekt charakteryzowało biznesowe podejście i umiejętność zaangażowania interdyscyplinarnego zespołu. Profesjonalnie zrealizowane badania ilościowe i jakościowe, dobrze wyselekcjonowanych globalnych case studies, analiza trendów rynkowych, wniosły świeże spojrzenie do projektu i biznesu.
TOMASZ DAKOWSKI
Commercial General Manager, Netia
Relacja z Olgą i ta inwestycja już mi się zwróciła 4 razy. Zdobywam klientów moich marzeń, wiem, jak konstruować ofertę, której oni nie potrafią się oprzeć. Dochodzę do konkretnych wniosków, przekładam je na działanie i unikam sporej ilości błędów. I wiem, jak dbać o energię, żeby się jednocześnie nie zapędzić w stanach ups & down. A dzięki temu efektywniej pozyskuję klientów, mam więcej pewności siebie i bardziej zadowolonych pracowników. Biznesowo w 2022 roku nie mogło mnie spotkać nic lepszego niż praca z Olgą
Agnieszka Myśliwczyk
CEO Candid Future
Olga była nieocenionym wsparciem w budowaniu strategii komunikacji i pozycjonowaniu naszej marki chatbotów Finderstand na rynku. Jej znajomość rynku i procesów decyzyjnych w firmach, pomogła nam w rozwoju grup docelowych i komunikacji z nimi. Wsparcie mentorskie Olgi pomogło lepiej zdefiniować nasze przewagi konkurencyjne i lepiej zdefiniować nasze cele. Gorąco polecam współpracę z Olgą we wszystkich problemach związanych ze strategią biznesową i marketingową!
KONRAD GŁADKOWSKI
CEO Finderstand / Green Parrot
Współpracowałam z Olgą i jej Współpracownikami w obszarze wypracowania strategii Marketing Automation. Projekt został zrealizowany sprawnie, przeprowadzone zostały warsztaty z całym zespołem, przy zachowaniu najwyższej jakości i skupieniu na celu przedsięwzięcia. Olga wraz z zespołem przeanalizowała dogłębnie dane dostępne w organizacji, stworzyła segmentację Klientów i szczegółowe scenariusze ścieżek komunikacyjnych, gotowych do wdrożenia.
Anna Rutkowska
COO, Lynx Optique
Olga wraz z zespołem jest nieocenionym partnerem biznesowym. Jako jedyny z niewielu partnerów słucha, stara się dogłębnie zrozumieć problem, dokonuje analizy i przekłada na gotowe rozwiązania. Zaangażowanie zespołu, w pełni rozumiejącego otoczenie-sytuację rynkową przełożyło się na konkretne wyniki sprzedażowe. W ciągu kilku miesięcy współpracy znaleźliśmy się w TOP10 wyników wyszukiwań w bardzo wymagającej i konkurencyjnej branży. Zespół Olgi ma ogromną wiedzę i aktywnie ją wykorzystuje, aby zmaksymalizować wyniki naszych działań. Na co dzień czujemy się zaopiekowani, wszystkie ustalenia są realizowane na czas, a proponowane zmiany i rozwiązania sprzyjają ciągłemu polepszaniu wyników sprzedaży. Każdemu życzę takiego partnera, który jest godny zaufania, a wyniki współpracy przekładają się na konkretnie zrealizowane KPIs.
Małgorzata Nęcka
Head of Marketing & Sales, Net Credit