Komunikacja, Wpływ i Budowanie Autorytetu

Jako lider i przedsiębiorca chcesz komunikować się efektywniej z zespołem, klientami, partnerami. Chciałbyś to robić jednocześnie z troską i konstruktywną krytyką. Komunikujemy się nie tylko słowami, ale również naszymi gestami, postawami, zachowaniami, tym z jaką energią pojawiamy się na spotkaniach. Komunikacja to jeden z najważniejszych elementów budowania relacji z ludźmi. Każdy z nas potrzebuje poprawiać umiejętności w tym obszarze. Dopiero komunikowanie się, które z sukcesem wpływa na emocje i działanie innych ludzi, jest naprawdę kluczowe dla każdego lidera. 

W biznesie, w relacjach prywatnych, kluczowym elementem jest rozmowa. To klucz do zbudowania porozumienia i relacji. Rozmawiamy w domu z bliskimi, z zespołami, z szefami i przyjaciółmi. Umiejętności werbalnej i niewerbalnej komunikacji oraz rozumienie w rozmowie siebie, swoich reakcji i rozumienie drugiej strony, jest podstawą. Bo rozmowa nie buduje relacji, rozmowa jest relacją. 

Jeśli więc czujesz, że:

  • Chciałbyś się komunikować z zespołem efektywnie, z troską ale nie tracąc uwagi z efektywności działań biznesowych.
  • Awansowałeś na członka zarządu lub szefa grupy. Wiesz, że przed Tobą spotkanie z zespołem i spotkania indywidualne. Zastanawiasz się co powiedzieć i jak to powiedzieć, żeby wypaść przyjaźnie, ale jednak profesjonalnie.
  • Zastanawiasz się ile razy jeszcze będziesz musiał delegować to samo zadanie, powtarzać i prosić, bo po raz kolejny nie dostarczyli tego co chciałeś. 
  • Chcesz wypracować ze wspólnikiem lub partnerem nowe zasady współpracy. Wiesz, że to wymaga rozmowy o tych wszyskich tematach, które dotychczas zamiataliście pod przysłowiowy dywan. 
  • Poproszono Cię o feedback, a może czekasz na własną ocenę i ewaluację? Zaczynasz myśleć i czujesz coraz większą presję wewnętrzną przed rozmową.
  • Konfrontować się czy nie? Ta sytuacja powtarza się któryś raz z kolei. Zastanawiasz się czy warto się konfrontować ? Czujesz, że chcesz to zrobić w dobrej sprawie, ale nie chcesz też psuć tej relacji i zrobić interlokutorowi przykrości. 
  • Świetnie dogadujesz się ze swoimi ludźmi, ale relacje z agencjami i partnerami biznesowymi nie wyglądają już tak efektywnie. Przerzucasz odpowiedzialność na agencję czy może zacząłeś obwiniać siebie o brak efektywności?
  • Twoje spotkania z agencjami lub zespołem firmie przeciągają się godzinami, często patrzysz na nich, na zegarek i zastanawiasz się jak długo jeszcze będziecie siedzieć rozmawiając o „niczym”. Miał(a)byś chęć powiedzieć „przestańmy już gadać i weźmy się do roboty”, ale nie chciał(a)byś też urazić uczestników. 
  • Idziesz na kolejne spotkanie networkingowe i chciałbyś umieć zacząć rozmowę, ciekawie się przedstawić. 
  • Czujesz, że nie potraficie się porozumieć. Wiesz już, że coś nie działa. Zastanawiasz się dlaczego tak się dzieje i co robicie źle. Próbowałeś rozmawiać inaczej, nie działało. Czy zacząłeś już obwiniać rozmówcę, że nic nie rozumie, że nie jest zaangażowany czy może zacząłeś już obwiniać o to siebie? 
  • A może wydaje Ci się, że komunikujesz się bardzo efektywnie. Pokaże Ci to co mówisz, a czego sam nie słyszysz. Pokażę Ci jak Twoje słowa mocno oddziałują na Ciebie i na innych, mimo, że nie masz takiej intencji. 

Ja wiem, że sztuka rozmowy (komunikacji), klarownego precyzowania naszych oczekiwań w pracy, ale i w życiu prywatnym wymaga uważności, skupienia na drugiej osobie, spokoju w ciele i w głowie.

Zrozumienia, że u podstaw komunikacji z drugim człowiekiem są emocje, jego potrzeby i dotychczasowe doświadczenia.

Że komunikujemy się nie tylko słowami, ale również ciałem i modulacją głosem – to co w tym czasie robimy z rękoma, oczami, jaki mamy tembr głosu ma często większe znaczenie, niż słowa które wypowiadamy. Badania potwierdzają, że w 55% komunikujemy się ciałem, 38% tembrem głosu, intonacją, a w 7%  to informacje, które mamy do przekazania. 

Jeśli prowadzimy rozmowę naprawdę, szczerze to zmiana między nami pojawia się jeszcze przed jej końcem.

Nasza komunikacja czasem wymaga bardzo niewielkich zmian, a różnicę widać w zasadzie już w każdej rozmowie. 

Ta niewielka zmiana zawsze zaczyna się od nas samych.

I wiem też, że praca nad komunikacją może być również wykańczająca. Szczególnie jeśli przechodzi się przez tą drogę samotnie. 

Już na pierwszym spotkaniu pokażę Ci jak małe zmiany, w jednej rozmowie, mogą zrobić wielką różnicę i w jakości samej rozmowy i relacji z twoim rozmówcą. Jak wprowadzenie małych zmian spowoduje u Ciebie ogromną satysfakcję, poczucie spokoju i pewności siebie do kolejnych rozmów. 

Ja z doświadczenia wiem, że konfrontacja jest trudna, wymaga od nas zaangażowania sporej ilości energii i może być bardzo spalająca. Ale wiem też, że nieprowadzenie ważnych rozmów jest bardzo kosztowne dla organizacji i ludzi. Więc do dzieła, zadzwoń do mnie przygotujemy się do tej rozmowy.

Formy współpracy: Indywidualny Executive coaching 1:1. Warsztaty zespołowe. Mentoring biznesowy. Sparring Partnership. Coaching i mentoring grupowy. 

Jeśli któreś z powyższych brzmi znajomo, to powinniśmy porozmawiać. Napisz do mnie olga@olgasobieraj.com lub zapisz się na darmowe 30 minutowe spotkanie.

Referencje

Co mówią Klienci

Sesje mentoringowe z Olgą były bardzo cenne dla mnie i mojego rozwoju zawodowego. Olga zmobilizowała mnie do wzięcia odpowiedzialności za swoją ścieżkę kariery i podejmowania działań ostrożniej, w zgodzie ze sobą. Olga zawsze prowadziła nasze sesje, profesjonalnie, zadawała właściwe pytania prowokujące do myślenia. Jest uważną słuchaczką, zapamiętuje wiele szczegółów - zawsze czułam, że jest w 100% skoncentrowana na naszej rozmowie. Nasze sesje pomogły mi znaleźć motywację i wewnętrzną siłę do sfinalizowania kwalifikacji zawodowych Biegłego Rewidenta i uzyskania awansu na stanowisko Senior Managera. Doceniam to, że chociaż mój program mentorski się skończył, Olga jest otwarta na kontakt i zainteresowana tym, jak sobie radzę. Zdecydowanie polecam Olgę jako mentora i coacha.
Justyna Rawicka
Senior Manager for CFO Consulting, Ernst & Young
Każde spotkanie z Olgą ładowało moje baterię do pełna. Współpraca była dla mnie bardzo owocnym doświadczeniem - miałem okazję wiele się o sobie dowiedzieć. Relacja z Olgą od samego początku opierała się na zaufaniu i jasnych zasadach współpracy. Zaimponowała mi swoją praktyczną wiedzą i doświadczeniem. Szanuję jej etyczne podejście do pracy i zadawanie trafnych pytań. Jeśli zmagasz się z problemami na swojej ścieżce kariery, Olga będzie bardzo dobrym wyborem do współpracy.
Iwona Popowczak
Board Member, Panowie Programiści
Miałam okazję pracować z Olgą jako mentorką podczas programu akceleracji startupów. Ma ogromną wiedzę na temat zachowań i potrzeb klientów, rozumie biznes z wielu różnych punktów widzenia i jest w stanie podważyć obecny sposób myślenia. Olga jest również niesamowitą osobą. Pełną energii, otwartą i bardzo kreatywna, i czuć to od pierwszej chwili. To była przyjemność poznać i współpracować z Tobą Olga. Gorąco polecam kontakt z Olgą Sobieraj, jeśli chcesz przenieść swój biznes na wyższy poziom!
Andrzej Sadecki
Country Sales Director Ikea Poland
Olga szybko wyczuwa potrzeby i oczekiwania klienta. Od początku zbudowała zaufanie, które ułatwiło mi pełne otwarcie się na ten proces. W czasie spotkań jestem w stanie zobaczyć do czego sam długo bym nie zobaczył. Trafne pytania pozwalają mi zobaczyć swój potencjał i ograniczenia, dodatkowo wsparte wiedzą i doświadczeniem Olgi dają mi duży komfort tej współpracy. Korzystałem i różnych szkoleń, mentorów i coachów, ale dopiero to prowadzenie przez Olgę robi różnicę. Rekomenduję każdej osobie współpracę z Olgą i planuję nieprzerwaną kontynuację naszej.
Łukasz Samołajtis
CEO Globmetal Trade COO, Lynx Optique
Olga jest dociekliwą, wnikliwą i uważną coachką. Praca z nią jest wyzwaniem polegającym na konieczności zajrzenia w siebie, w swoje racjonalizacje i “powody”, o wiele głębiej niż sami mamy zwyczaj sięgać.(...) Dzięki sesjom z Olgą poczułam się silniejsza w roli liderki zespołu i wyraźniej zobaczyłam obszary, w których mam realny wpływ na kształt organizacji, którą współtworzę. Zyskałam też nowe narzędzia i perspektywy komunikacji, które od razu sprawdziły się jako sprzyjające lepszemu porozumieniu w zespole. (...)
Joanna Batorska
Kierownik Marketingu i Promocji, Wydawnictwo Agora