Komunikacja, Wpływ i Budowanie Autorytetu
Jako lider i przedsiębiorca chcesz komunikować się efektywniej z zespołem, klientami, partnerami. Chciałbyś to robić jednocześnie z troską i konstruktywną krytyką. Komunikujemy się nie tylko słowami, ale również naszymi gestami, postawami, zachowaniami, tym z jaką energią pojawiamy się na spotkaniach. Komunikacja to jeden z najważniejszych elementów budowania relacji z ludźmi. Każdy z nas potrzebuje poprawiać umiejętności w tym obszarze. Dopiero komunikowanie się, które z sukcesem wpływa na emocje i działanie innych ludzi, jest naprawdę kluczowe dla każdego lidera.
W biznesie, w relacjach prywatnych, kluczowym elementem jest rozmowa. To klucz do zbudowania porozumienia i relacji. Rozmawiamy w domu z bliskimi, z zespołami, z szefami i przyjaciółmi. Umiejętności werbalnej i niewerbalnej komunikacji oraz rozumienie w rozmowie siebie, swoich reakcji i rozumienie drugiej strony, jest podstawą. Bo rozmowa nie buduje relacji, rozmowa jest relacją.
Jeśli więc czujesz, że:
- Chciałbyś się komunikować z zespołem efektywnie, z troską ale nie tracąc uwagi z efektywności działań biznesowych.
- Awansowałeś na członka zarządu lub szefa grupy. Wiesz, że przed Tobą spotkanie z zespołem i spotkania indywidualne. Zastanawiasz się co powiedzieć i jak to powiedzieć, żeby wypaść przyjaźnie, ale jednak profesjonalnie.
- Zastanawiasz się ile razy jeszcze będziesz musiał delegować to samo zadanie, powtarzać i prosić, bo po raz kolejny nie dostarczyli tego co chciałeś.
- Chcesz wypracować ze wspólnikiem lub partnerem nowe zasady współpracy. Wiesz, że to wymaga rozmowy o tych wszyskich tematach, które dotychczas zamiataliście pod przysłowiowy dywan.
- Poproszono Cię o feedback, a może czekasz na własną ocenę i ewaluację? Zaczynasz myśleć i czujesz coraz większą presję wewnętrzną przed rozmową.
- Konfrontować się czy nie? Ta sytuacja powtarza się któryś raz z kolei. Zastanawiasz się czy warto się konfrontować ? Czujesz, że chcesz to zrobić w dobrej sprawie, ale nie chcesz też psuć tej relacji i zrobić interlokutorowi przykrości.
- Świetnie dogadujesz się ze swoimi ludźmi, ale relacje z agencjami i partnerami biznesowymi nie wyglądają już tak efektywnie. Przerzucasz odpowiedzialność na agencję czy może zacząłeś obwiniać siebie o brak efektywności?
- Twoje spotkania z agencjami lub zespołem firmie przeciągają się godzinami, często patrzysz na nich, na zegarek i zastanawiasz się jak długo jeszcze będziecie siedzieć rozmawiając o „niczym”. Miał(a)byś chęć powiedzieć „przestańmy już gadać i weźmy się do roboty”, ale nie chciał(a)byś też urazić uczestników.
- Idziesz na kolejne spotkanie networkingowe i chciałbyś umieć zacząć rozmowę, ciekawie się przedstawić.
- Czujesz, że nie potraficie się porozumieć. Wiesz już, że coś nie działa. Zastanawiasz się dlaczego tak się dzieje i co robicie źle. Próbowałeś rozmawiać inaczej, nie działało. Czy zacząłeś już obwiniać rozmówcę, że nic nie rozumie, że nie jest zaangażowany czy może zacząłeś już obwiniać o to siebie?
- A może wydaje Ci się, że komunikujesz się bardzo efektywnie. Pokaże Ci to co mówisz, a czego sam nie słyszysz. Pokażę Ci jak Twoje słowa mocno oddziałują na Ciebie i na innych, mimo, że nie masz takiej intencji.
Ja wiem, że sztuka rozmowy (komunikacji), klarownego precyzowania naszych oczekiwań w pracy, ale i w życiu prywatnym wymaga uważności, skupienia na drugiej osobie, spokoju w ciele i w głowie.
Zrozumienia, że u podstaw komunikacji z drugim człowiekiem są emocje, jego potrzeby i dotychczasowe doświadczenia.
Że komunikujemy się nie tylko słowami, ale również ciałem i modulacją głosem – to co w tym czasie robimy z rękoma, oczami, jaki mamy tembr głosu ma często większe znaczenie, niż słowa które wypowiadamy. Badania potwierdzają, że w 55% komunikujemy się ciałem, 38% tembrem głosu, intonacją, a w 7% to informacje, które mamy do przekazania.
Jeśli prowadzimy rozmowę naprawdę, szczerze to zmiana między nami pojawia się jeszcze przed jej końcem.
Nasza komunikacja czasem wymaga bardzo niewielkich zmian, a różnicę widać w zasadzie już w każdej rozmowie.
Ta niewielka zmiana zawsze zaczyna się od nas samych.
I wiem też, że praca nad komunikacją może być również wykańczająca. Szczególnie jeśli przechodzi się przez tą drogę samotnie.
Już na pierwszym spotkaniu pokażę Ci jak małe zmiany, w jednej rozmowie, mogą zrobić wielką różnicę i w jakości samej rozmowy i relacji z twoim rozmówcą. Jak wprowadzenie małych zmian spowoduje u Ciebie ogromną satysfakcję, poczucie spokoju i pewności siebie do kolejnych rozmów.
Ja z doświadczenia wiem, że konfrontacja jest trudna, wymaga od nas zaangażowania sporej ilości energii i może być bardzo spalająca. Ale wiem też, że nieprowadzenie ważnych rozmów jest bardzo kosztowne dla organizacji i ludzi. Więc do dzieła, zadzwoń do mnie przygotujemy się do tej rozmowy.
Formy współpracy: Indywidualny Executive coaching 1:1. Warsztaty zespołowe. Mentoring biznesowy. Sparring Partnership. Coaching i mentoring grupowy.
Jeśli któreś z powyższych brzmi znajomo, to powinniśmy porozmawiać. Napisz do mnie olga@olgasobieraj.com lub zapisz się na darmowe 30 minutowe spotkanie.